INRI ROAD Křesťanská studentská organizace

Brno
30.8.2015 09:19Jana Pletkova

5. 7. - 10. 7. 2015

Letos jsem měla poprvé možnost zúčastnit se splouvání řeky na kánoích a byl to pro mě skvělý zážitek. Jelo nás celkem 18 přátel - někteří už byli zkušení vodáci, já patřila mezi nováčky. Strávili jsme spolu 6 dní na cestách, přespávali jsme v různých kempech a následující den jsme vyráželi na další úsek cesty. Celkem nás čekalo 63 kilometrů plavby s několika jezy. Naštěstí byly všechny buď přímo sjízdné nebo se daly přenést na krátkou vzdálenost. Počasí nám dlouhou dobu přálo a ani se nenaplnily naše obavy, že bude na splouvání málo vody. Ráno a večer jsme si mohli vyslechnout zamyšlení z Bible, které si připravil někdo z účastníků, a také si zazpívat.

spolecna startovni fotka

Naše cesta začala v neděli ráno v Brně, odkud jsme jeli vlakem do Sušice. Celý den bylo velmi teplo, a proto jsme hned po ubytování v kempu vyzkoušeli, jaká je Otava pro plavce. Po tomto příjemném osvěžení jsme se vydali na procházku ke kapli Anděla strážce a na zmrzlinu. Večer jsme se mohli spolu blíže seznámit a Honza nám přečetl vodácké desatero pro háčky a zadáky.

sušice vylet

V pondělí každý z nás vyfasoval pádlo, záchrannou vestu, barel a loď do dvojice a naše dobrodružství mohlo začít. Zpočátku jsem se v kánoji cítila docela nejistě, každý neopatrný pohyb ji nebezpečně rozhoupal a navíc jsme se s mým zadákem teprve museli sehrát – jakou silou pádlovat, hlásit kameny blízko pod hladinou… Občas se objevila mělčina a museli jsme loď kus potáhnout. Brzy jsem si ale na vše zvykla a zbytek plavby si jen užívala. Dokonce se mi zalíbilo i splouvání jezů, které poskytovalo jisté vzrušení oproti méně zajímavému „oleji“. Kolem poledne nás čekalo ještě jiné zpestření – navštívili jsme hrad Rabí, největší zříceninu v republice. V podvečer jsme všichni začínali cítit každý sval v pažích a těšili jsme se na přistání v kempu v Horažďovicích, dobrou večeři a odpočinek.

Během úterka jsme museli zvládnout 9 jezů, a tak jsme raději vynechali prohlídku mlýna, abychom vše stihli. Podle průvodce byl totiž sjízdný jen jeden jez a ten jsme si užili nejen po vodácké stránce (někteří nadšenci ho sjeli vícekrát), ale na své si přišli i fotografové. Odpoledne jsme si udělali pohodu, spojili jsme lodě (tzv. soulodění :-D) a zazpívali jsme si s kytarou a flétnou. Den jsme zakončili ve Strakonicích. Hm, řekla jsem zakončili? V noci se přihnala bouře s deštěm a silným větrem, všude kolem se ozývaly hromy a praskání větví, navíc se zdálo, že nám stan spadne na hlavu nebo uletí. Aby toho nebylo málo, začalo nám do stanu téct a v tu chvíli jsme jako tři holky začaly mírně panikařit. A právě tehdy se děšť trochu uklidnil a my jsme zvenku uslyšely blížící se zachránce – kluci nám pomohli stan vysušit a zbytek noci proběhl poklidně. Teprve ráno jsme zjistili, jaké škody bouře napáchala. V širokém okolí byly polámané stromy a větve a my jsme děkovali našemu Otci, že nás tou nocí provedl bez újmy na zdraví.

zamyslenia jez

Středeční dopoledne jsme strávili návštěvou hradu s různými expozicemi místních dějin. Po obědě jsme pokračovali v plavbě i s několika jezy. Ve vodě plavala spousta ulámaných větví, které háčkům usnadňovaly práci v hlášení kamenů. Podobně to vypadalo i poslední den na lodích, jen se trochu ochladilo a znovu se dalo do deště. Přesto si některé posádky vyměnily své role - ze zadáků se stali háčci a z háčků byli zadáci. Po nezbytné instruktáži a nácviku kormidlování jsem i já navedla naši loď vstříc netušenému dobrodružství. První peřeje se nám podařilo v pořádku proplout spíše díky štěstí začátečníka než mému umění. O co větší bylo moje překvapení, že za námi se hned 3 jiné lodě „udělaly“.  Téměř vzápětí však došlo i na nás – uvízli jsme na velkém kameni a nakláněli jsme se tak dlouho, až jsme oba skončili v řece. V tu chvíli nám naštěstí voda připadala teplá, jenže to se rychle změnilo a my se těšili na obědovou přestávku a suché oblečení. Závěrečná část splouvání už se zase nesla ve znamení pohody a dobré nálady. Nakonec jsme zakotvili v Písku, vybalili jsme věci z barelů zpět do báglů a přichystali lodě k odevzdání. Naposledy jsme se všichni společně vyfotili a zamáčkli slzu při loučení s naším útočištěm na vlnách.

spolocna zaverecna fotka

V pátek jsme se prošli po městě a pak nás čekala už jen cesta zpátky do Brna. Ve vlaku jsme využili poslední příležitosti k povídání, hraní her a dospávání týdenního deficitu. Na nádraží jsme se rozloučili a rozjeli se do svých domovů. Ale tím to nekončí – za rok si to určitě zopakujeme. Tak zatím AHÓÓÓJ.

Marťa Kučerová

Fotogalerie

Upozornění

Týden duchovní obnovy je zrušen z důvodu malého zájmu.

Oznámení

Spuštěno přihlašování na Adventistickou identitu a RAIL tour.

DNES

Zobrazit kalendář
Církev adventistů sedmého dne ADRA Railtour Za obzorem Youth for Jesus Adventist-laymen's services and industries AW Rádio Církev adventistů sedmého dne Česká republika Přišel zemřel zvítězil HopeTV Adventist World BibleTV Mládež.net Církev adventistů sedmého dne Slovensko
Page generated in 0.5194 seconds.