INRI ROAD Křesťanská studentská organizace

Splouvání Hronu na kánoích - článek a fotogalerie
Brno
10.7.2016 16:46Jana Pletkova

Bylo krásné letní slunečné ráno. První den týdne, tj. neděle. Hodiny odbíjely 8:00 hod. a v Brně na hlavním nádraží se sešla skupina 16 lidí. Některé jsem viděla poprvé, jiné jsem už znala od vidění ze sboru. Každopádně zpětně hodnotím, že se nás sešla super parta lidí (jmenovitě Lenočka s Honzíkem, Jožka s Pájou, Jonáš, Ája, Kuba, Otík s Eliškou, Juráskovi se spolužáky). Ostatní přistoupili později.

Splouvání Hronu 2016

Vyrážíme vlakem k našim slovenským bratrům. První zastávka je v Bratislavě, kde čekáme na přestup do města Nemecká. Volný čas jsme využili k návštěvě bratislavských památek. Lenočka stihla 2 turistické vizitky a cestou k nim nám přeběhla přes cestu bratislavská veverka, kterou jsme ani nestihli vyfotit, jak byla rychlá… nicméně brouk roháč nám ze záběru foťáku neunikl. A pak že přestupy na vlaky jsou nudné… nejsou Usmívající se

Cestu vlakem z Bratislavy do Nemecké si krátíme hraním hry Bang. Jak se později ukázalo, byla to hra, kterou kluci propařili celé volné večery, a těšila se velké oblibě.

Splouvání Hronu 2016Cestou k nám pak přistoupili další výletníci (Béďa s Kristýnkou, Maruška, Adam a v kempu Ondra a Samuel), takže nás byla celkem početná vodácká skupina. Někteří už byli zkušení vodáci, zejména Honzík s Leničkou nebo Jožka s Pájou se stále drželi v čele našeho lodního průvodu. Jiní (jako třeba já) byli na vodě poprvé.

Přijeli jsme do prvního kempu Nemecká. Rozbalili stany a s údivem jsem zjistila, že můj stan, který měl být luxusním apartmánem pro mě a Kristýnku, je jaksi malý a asi i promokavý. Není nad to si předem stan doma postavit a zjistit, s čím vlastně na vodu jedete. Pojmenovala jsem tedy náš stan „Larva“ aneb „Ulita pro housenky“ a spoléhala na Pána Boha, že nebude celý týden pršet, jinak zmokneme.

Nepršelo. Ráno jsme vyfasovali kánoe, pádla a záchranné vesty (ty jsem později ocenila, hlavně jako polstrování pod zadek, aby člověk v lodi neseděl na tvrdém sedátku). A vypluli jsme. Celkem 11 lodí. Nevěděla jsem, do čeho jdu, nikdy jsem vodu nesjížděla, takže jsem se docela děsila toho, jak se někde vyklopím a všechny věci mi z lodě uplavou… naštěstí i tu byl Pán Bůh se mnou, a vždy, když hrozilo nějaké nebezpečí, jaksi zázračně jsme to ustáli. Ani to pojištění jsem nepotřebovala. Byla jsem háček – tj. osoba ve předu lodě, která pádluje a dělá motor. Jonáš byl kormidelník, který to vše řídil jako správný a zkušený vodák. Nebýt jeho, ani bych nedokázala odšroubovat víčko od barelu s našimi věcmi. Díky, siláku Jonáši Usmívající se

Splouvání Hronu 2016

Voda byla první dny rychlá, místy nás peřeje unášely po proudu na nebezpečné kameny, kterým jsme se však úspěšně vyhnuli. Další dny pak voda spíše stála a foukal vítr proti nám, takže jsme si mákli, abychom se pohnuli z místa a ujeli na kánoi do dalšího kempu. Najeli jsme celkem 90 km za ten týden. Výborné bylo, že kempy byly přímo na břehu řeky Hron, takže když jsme sbalili stany, naložili vše na lodě a vypluli, ujeli jsme vždy cca 20 km a čekal nás u břehu řeky další kemp. Silní chlapy z naší výpravy vytáhli lodě z řeky. Vynosili jsme věci do kempu, rozdělali stany a večery jsme trávili u ohně s kytarou, někdo z nás měl připravené zamyšlení, opékali jsme topinky, hráli Bang, povídali si… poblíž kempu Votus v Šášovském Podhradí byla zřícenina hradu Šášov (foto vlevo), na který jsme se vypravili ve středu večer… v posledním kempu v Revištském Podzámčí byla další zřícenina (foto vpravo)… i na tu jsme se podívali… bylo to moc fajn.

Splouvání Hronu 2016   Splouvání Hronu 2016

Obzvláště silný zážitek mi však zůstal na kemp Alex v Budči. Na první pohled se zdál jako luxusní kemp ve stylu středověku. Luxusní dojem si kemp trošku snížil společnými sprchami muži + ženy, z čeho největší šok měla Kristýnka. To ale nebylo nic proti tomu, co se dělo večer. Nebo spíše ve 2 hod. ráno. Probudilo mě silné funění a čenichání kolem našeho stanu. „Co to je?“ říkám si... „V prvním kempu nám jezdil pár metrů od stanu vlak a nevzbudilo mě to a tady mě vzbudí nějaké funění? Divné zvuky…“  V tom okamžiku zvíře zachrochtalo. Divočák!! Vzpomněla jsem si, že ten den nějaké děti běhaly po lese za kempem a křičely: „Peeeepo, divočáku! Počkej na nás! Pepo!“…. Tak asi tu mají nějakého ochočeného mazlíčka. Vzbudila jsem Kristýnku, aby o ten zážitek s divočákem nepřišla. Mezi tím bylo slyšet, jak se divočák pustil do bedny s jídlem a zarachotily ešusy a nádobí, co bylo venku před stanem. „Aaaa, Pepa přišel v noci vybílit ledničku…“ povídám Kristýnce a chvíli posloucháme, jak divočák cosi žere a funí u toho. Začala jsem přemýšlet, jak je asi velký a jestli má i ty zahnuté zuby nahoru. Myšlenky mi přerušila Kristýnka, když se vyděšeně zeptala, co budeme dělat, až nám vleze do stanu. Pořád totiž nás stan obcházel a vypadalo to, že hledá vchod!!! No nazdar! Pepa si plete náš mini stan s názvem „Larva“ s jeho norou! Začaly jsme křičet na celý kemp, ale ze strachu jsme měli v krku knedlík a moc jsme asi slyšet nebyly, neboť přiběhl jen statečný Ondra s baterkou a divočáka vyplašil. Vylezla jsem ze stanu omrknout ty zuby nahoru zahnutý. Neměl je ještě. Měřil cca 130 cm na délku a 60 cm na výšku. Takové větší cca 50 kg selátko to bylo. Uf! Usmívající se Ráno jsme zjistili, že sežral Áji bryndzu a grahamové rohlíky, na které se těšila, že si je dá k snídani. Rozšlapal jí krekry a roztrhal igelitový pytel s odpadkama, který celý rozházel, jak v něm hledal jídlo. Ale jinak to byl takový sympaťák, ten Pepa divočák Usmívající se Možná by se nám i do stanu vešel, kdybychom se s Kristýnkou zmáčkly Usmívající se

No, a jinak o tom hadovi, co lezl ráno z kantýny, kam jsem si šla koupit vodu, radši pomlčím. Ať neodradím slabé povahy od takové skvělé dobrodružné akce. J Příští rok jedu znovu! A těším se už teď, co skvělého zažijeme.

Splouvání Hronu 2016

Ahooooj za rok opět na voděěěěě.

Ivanka K.

Všechny fotky najdete ve fotoalbu Hron 2016 na našich FB stránkách.

Fotogalerie

Upozornění

Týden duchovní obnovy je zrušen z důvodu malého zájmu.

Oznámení

Spuštěno přihlašování na Adventistickou identitu a RAIL tour.

DNES

Zobrazit kalendář
Církev adventistů sedmého dne ADRA Railtour Za obzorem Youth for Jesus Adventist-laymen's services and industries AW Rádio Církev adventistů sedmého dne Česká republika Přišel zemřel zvítězil HopeTV Adventist World BibleTV Mládež.net Církev adventistů sedmého dne Slovensko
Page generated in 0.6931 seconds.